تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

من پرینورافی انجام دادم

من پرینورافی انجام دادم

من پرینورافی انجام دادم ، من بیست روزه عمل پرینورافی انجام دادم . لابیاپلاستی در شیراز ، بخیه ها از بیرون جوش خورده و افتاده اما از داخل هنوز ترشحات خونابه دارم .چیکار کنم ؟ از هر 10 زن، 1 نفر به دلیل افتادگی واژن نیاز به جراحی دارد. ( عکس واقعی لابیاپلاستی )  افتادگی دیواره پشتی (خلفی) واژن معمولاً به دلیل ضعف در لایه بافت قوی (فاسیا) است که واژن را از قسمت تحتانی روده (رکتوم) تقسیم می کند. لابیاپلاستی در مشهد ، این ضعف ممکن است باعث ایجاد مشکل در اجابت مزاج، احساس پری یا کشیدن واژن یا برآمدگی ناخوشایند شود که ممکن است فراتر از دهانه واژن گسترش یابد. نام های دیگر برای ضعف دیواره پشتی واژن عبارتند از رکتوسل و انتروسل.

 

هزینه عمل پرینورافی بین 10 میلیون تا 15 میلیون است . همچینین هزینه پرینورافی بین 8 میلیون گزارش شده است . ترمیم خلفی که به عنوان کولپورافی خلفی نیز شناخته می شود، یک روش جراحی برای ترمیم یا تقویت لایه حمایتی فاسیال بین رکتوم و واژن است. پرینورافی اصطلاحی است که برای عمل جراحی ترمیم بدن پرینه استفاده می شود. بدن پرینه (بافت حمایت کننده بین دهانه واژن و مقعد) نیز به حمایت از دیواره پشتی واژن کمک می کند. پرینه ناحیه ای است که اغلب هنگام پارگی یا اپیزیوتومی در حین زایمان آسیب می بیند. این ناحیه ممکن است به همراه دیواره پشتی واژن نیاز به ترمیم داشته باشد تا از پرینه حمایت کند و در برخی موارد دهانه واژن را کاهش دهد.

هدف از جراحی تسکین علائم برآمدگی و/یا شلی واژن و بهبود یا حفظ عملکرد روده بدون تداخل در عملکرد جنسی است.

جراحی عمل پرینورافی  را می توان تحت بیهوشی عمومی، منطقه ای یا حتی موضعی انجام داد. پزشک شما در مورد اینکه کدام برای شما بهتر است صحبت خواهد کرد. راه های زیادی برای انجام ترمیم خلفی وجود دارد. در زیر یک توضیح کلی از یک روش مرسوم تعمیر ارائه شده است.

یک برش در امتداد مرکز دیواره پشتی واژن ایجاد می شود که از ورودی شروع می شود و در نزدیکی بالای واژن به پایان می رسد.
سپس پوست واژن از لایه پشتی فاشیال زیرین جدا می شود. سپس فاسیای ضعیف شده با استفاده از بخیه های قابل جذب ترمیم می شود. بسته به نوع بخیه (بخیه) استفاده شده، این مواد بین 4 هفته تا 5 ماه جذب می شوند.
بدن پرینه ممکن است با قرار دادن بخیه های عمیق در عضلات زیرین پرینه برای ساختن بدن پرینه ترمیم شود.
سپس پوست روی آن با بخیه های قابل جذب بسته می شود. اینها بعد از 4 تا 6 هفته حل می شوند و نیازی به برداشتن ندارند.
در پایان جراحی ممکن است یک بسته در واژن و یک کاتتر در مثانه قرار داده شود. اگر چنین است، معمولاً بعد از 3 تا 48 ساعت حذف می شود. این بسته مانند یک باند فشاری عمل می کند تا خونریزی و کبودی واژن را پس از جراحی کاهش دهد.
پرسش و پاسخ پرینورافی معمولاً جراحی ترمیم واژن خلفی ممکن است با جراحی های دیگری مانند هیسترکتومی واژینال، ترمیم دیواره قدامی واژن یا جراحی بی اختیاری ترکیب شود.

از شما در مورد سلامت عمومی و داروهایی که مصرف می کنید سؤال می شود. هر گونه بررسی لازم (به عنوان مثال، آزمایش خون، نوار قلب، اشعه ایکس قفسه سینه) سازماندهی خواهد شد. همچنین اطلاعاتی در مورد پذیرش، بستری شدن در بیمارستان، عمل، مراقبت های قبل و بعد از عمل دریافت خواهید کرد.

هنگامی که از بیهوشی بیدار می شوید، یک قطره برای شما مایعات می دهد و ممکن است یک کاتتر در مثانه داشته باشید. جراح ممکن است بسته ای را در داخل واژن قرار داده باشد تا خونریزی در بافت ها کاهش یابد. هم بسته و هم کاتتر معمولاً ظرف 24 ساعت پس از عمل برداشته می شوند.

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی

ترشح 4 تا 6 هفته بعد از جراحی طبیعی است. این به دلیل وجود بخیه در واژن است. با جذب بخیه ها ترشحات به تدریج کاهش می یابد. اگر ترشحات دارای بوی بدی هستند با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است بلافاصله پس از جراحی یا حدود یک هفته پس از جراحی مقداری ترشحات خونی داشته باشید. این خون معمولاً کاملاً رقیق و قدیمی است و ظاهر قهوه‌ای دارد و نتیجه تجزیه خون گیر افتاده در زیر پوست است.

نرخ موفقیت نقل قول برای ترمیم دیواره خلفی واژن 80-90٪ است. این احتمال وجود دارد که افتادگی در آینده بازگردد یا قسمت دیگری از واژن ممکن است افتادگی کند.

حدود 50 درصد از زنانی که علائمی مانند تخلیه ناقص روده یا یبوست دارند، علائم خود را پس از جراحی بهبود می‌بخشند.

با هر عملی همیشه خطر عوارض وجود دارد. عوارض کلی زیر ممکن است پس از هر جراحی رخ دهد:

جراحی پرینورافی یا پرینوپلاستی

مشکلات بیهوشی با داروهای بیهوشی و تجهیزات مانیتورینگ مدرن، عوارض ناشی از بیهوشی بسیار نادر است، اما ممکن است رخ دهد.
خون ریزی. خونریزی شدید که نیاز به انتقال خون دارد، پس از جراحی واژن غیر معمول است (کمتر از 1%).
عفونت بعد از عمل اگرچه آنتی بیوتیک ها اغلب درست قبل از جراحی تجویز می شوند و تمام تلاش ها برای استریل نگه داشتن جراحی انجام می شود، احتمال کمی برای ایجاد عفونت در واژن یا لگن وجود دارد.
عفونت مثانه (سیستیت). عفونت مثانه در حدود 6 درصد از زنان پس از جراحی رخ می دهد و در صورت استفاده از کاتتر شایع تر است. علائم شامل سوزش یا سوزش هنگام دفع ادرار، تکرر ادرار و گاهی وجود خون در ادرار است. سیستیت معمولاً به راحتی با یک دوره آنتی بیوتیک درمان می شود.

عوارض زیر به طور خاص به ترمیم دیواره خلفی واژن مربوط می شود:

یبوست یک مشکل رایج بعد از عمل است و پزشک ممکن است برای این موضوع ملین تجویز کند. سعی کنید رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید، مایعات زیادی بنوشید و از نرم کننده مدفوع استفاده کنید. به یاد داشته باشید که یبوست همچنین به ایجاد افتادگی دیواره خلفی کمک می کند و بنابراین مهم است که از یبوست جلوگیری کنید.
برخی از زنان در اثر مقاربت دچار درد یا ناراحتی می شوند. در حالی که تمام تلاش ها برای جلوگیری از این اتفاق می افتد، گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است. برخی از زنان نیز پس از ترمیم افتادگی، رابطه جنسی راحت‌تر می‌بینند.
آسیب به رکتوم در حین جراحی یک عارضه بسیار غیر معمول است.

من پرینورافی انجام دادم

من پرینورافی انجام دادم

من پرینورافی انجام دادم

من پرینورافی انجام دادم

من پرینورافی انجام دادم
من پرینورافی انجام دادم

 

 

دسته بندی : لابیاپلاستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.