تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

پرسش و پاسخ زخم دهانه رحم

زخم دهانه رحم

پرسش و پاسخ زخم دهانه رحم ، سایت برترین جراح ، فرسایش دهانه رحم، زخم در پوشش دهانه رحم که با لکه های قرمز یا صورتی روشن در اطراف دهانه آن آشکار می شود. دهانه رحم بخشی از رحم (رحم) است که نوک آن به قسمت بالایی واژن می رود. در مراحل اولیه فرسایش، تکه‌های غشای مخاطی از دهانه رحم بیرون می‌آیند.

زخم دهانه رحم

فرسایش دهانه رحم،زخم دهانه رحم زخم در پوشش دهانه رحم که با لکه های قرمز یا صورتی روشن در اطراف دهانه آن آشکار می شود. دهانه رحم بخشی از رحم (رحم) است که نوک آن به قسمت بالایی واژن می رود.

در مراحل اولیه فرسایش، تکه‌های غشای مخاطی از دهانه رحم بیرون می‌آیند. مراحل زیر معمولاً با درجات مختلف بهبودی همراه است. ضایعه اولیه یک زخم را نشان می دهد.زخم دهانه رحم در تهران ، سطح آن فاقد غشای مخاطی است، بافت دانه ای است و ممکن است تعداد زیادی گلبول سفید و باکتری در ارتباط با آن وجود داشته باشد. بلافاصله پس از فوران زخم،( لابیاپلاستی در شیراز )  بدن با پوشاندن ناحیه در معرض دید با یک لایه اپیتلیال (پوشاننده) جدید، ترمیم را آغاز می کند. فرسایش ممکن است به طور کامل یا جزئی بهبود یابد یا ممکن است عود کند. فرسایش تا زمانی که عفونت و ترشحاتی که در ابتدا باعث آن شده است از بین نرود، به طور کامل بهبود نمی یابد.

فرسایش در زنان در طول سال های قاعدگی، در کسانی که بچه دار شده اند و در هنگام عفونت های دهانه رحم یا واژن بیشتر است. آنها در باکره ها و در زنان مسن که یائسگی را تجربه کرده اند کمتر دیده می شود. خود فرسایش نسبتاً ناچیز است. با این حال، گاهی اوقات ممکن است قبل از سرطان دهانه رحم باشد.

زخم دهانه رحم چیست ؟فرسایش های گسترده می تواند بخشی از دیواره واژن اطراف را درگیر کند. با التیام زخم، تکه هایی از اپیتلیوم مایل به قهوه ای مایل به قرمز (پوشش) به دست می آید که جزایر کوچکی را بر روی ناحیه فرسایش یافته تشکیل می دهد. جزایر کوچک در نهایت با هم رشد می کنند و به ضایعه یک کانتور ناهموار می دهند. غدد مخاطی در بافت دهانه رحم وجود دارد که به سطح اپیتلیوم منتهی می شود. اگر این مجاری پوشیده یا مسدود شوند، غدد با مایعات باقی مانده پر می شوند و باعث ایجاد کیست های کوچک می شوند.

فرسایش هایی که در اثر ضربه خونریزی می کنند یا دارای سطح نامنظم و ناهموار (پاپیلات) هستند، (لابیاپلاستی در مشهد )به طور کلی به عنوان انواع خطرناک تر در نظر گرفته می شوند. اکثر فرسایش های صاف و گرد نیازی به درمان ندارند، زیرا زمانی که علت برطرف شد، خود به خود بهبود می یابند. فرسایش های بزرگتر به آرامی در لکه ها سوزانده می شوند تا رشد اپیتلیال را تحریک کنند. فرسایش هایی که سرطانی هستند معمولاً با جراحی برداشته می شوند. برداشتن قسمتی یا تمام دهانه رحم مانع از لقاح و بچه دار شدن نمی شود.

اکتروپیون دهانه رحم یک بیماری شایع زنان است که هیچ ارتباطی با سرطان دهانه رحم یا مشکلات سلامتی ایجاد کننده سرطان ندارد.

قسمت بیرونی دهانه رحم یا قسمت واژن و داخل یا کانال دهانه رحم حاوی سلول های مختلفی است. به طور معمول، داخل دهانه رحم حاوی سلول های غده ای نرم یا سلول های اپیتلیوم ستونی است. پزشکان از سلول های سخت در قسمت بیرونی دهانه رحم به عنوان سلول های اپیتلیال سنگفرشی یاد می کنند.

اکتروپیون دهانه رحم زمانی رخ می دهد که سلول های غده ای در خارج از دهانه رحم رشد کنند.

پزشکان ناحیه بیرونی دهانه رحم را که در آن سلول‌های غده‌ای با سلول‌های اپیتلیال سنگفرشی تماس پیدا می‌کنند، منطقه تبدیل می‌گویند.

علائم

بسیاری از افراد مبتلا به اکتروپیون دهانه رحم علائمی را تجربه نمی کنند.

با این حال، علامت اولیه اکتروپیون دهانه رحم یک لکه قرمز و ملتهب در گردن دهانه رحم است.

ناحیه تبدیل به این شکل ظاهر می شود زیرا سلول های غده ظریف هستند و به راحتی تحریک می شوند.

علائم دیگری که یک زن ممکن است زخم دهانه رحم تجربه کند عبارتند از:

درد و خونریزی در حین یا بعد از رابطه جنسی
درد در حین یا بعد از غربالگری دهانه رحم
ترشح خفیف مخاط
لکه بینی بین دوره ها

علائم  زخم دهانه رحم زمانی که ظاهر می شوند ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشد.

توجه به این نکته ضروری است که اکتروپیون دهانه رحم تنها علت این علائم نیست. اگر زنی شروع به تجربه آنها کرد، باید با پزشک صحبت کند تا دلایل جدی تری را رد کند.
علل

برخی از زنان با اکتروپیون دهانه رحم متولد می شوند. عوامل زیر نیز ممکن است نقش داشته باشند:

تغییرات هورمونی: اکتروپیون دهانه رحم ممکن است به دلیل نوسانات در سطح هورمون رخ دهد. بیشتر در افرادی که در سنین باروری هستند دیده می شود. افرادی که قبلاً یائسه شده اند به ندرت به اکتروپیون دهانه رحم مبتلا می شوند.
مصرف قرص های ضد بارداری: مصرف قرص های ضد بارداری بر سطح هورمون ها تأثیر می گذارد و ممکن است باعث اکتروپیون دهانه رحم شود.
بارداری: باردار بودن ممکن است به دلیل تغییرات در سطح هورمون باعث اکتروپیون دهانه رحم شود.
سن: افراد جوان تری که دوران بلوغ را می گذرانند، بیشتر در معرض خطر اکتروپیون دهانه رحم هستند.

 

زخم دهانه رحم

دهانه رحم

پرسش و پاسخ زخم دهانه رحم

پرسش و پاسخ زخم دهانه رحم

پرسش و پاسخ زخم دهانه رحم
پرسش و پاسخ زخم دهانه رحم

پرسش و پاسخ زخم دهانه رحم

 

دسته بندی : لابیاپلاستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.