تنظیمات استایل سایت

انتخاب نوع نمایش

  • Full
  • Boxed

انتخاب رنگ

  • skyblue
  • green
  • blue
  • coral
  • cyan
  • eggplant
  • pink
  • slateblue
  • gold
  • red

تجمع مایع بعد از عمل ابدومینوپلاستی

تجمع مایع بعد از عمل ابدومینوپلاستی ، برترین جراح ، در این ناحیه از بدن، رگ های خونی و رگ های لنفاوی به عنوان سیستم تخلیه مایعات عمل می کنند. در حین انجام عمل شکم، این عروق بریده می شوند. به همین دلیل، بدن مایعات را در این ناحیه بسیار کندتر خارج می کند و در نتیجه تجمع مایع به نام ادم یا تورم ایجاد می شود.

 

چگونه می توان از شر مایعات اضافی بعد از عمل شکم خلاص شد؟
مصرف سدیم خود را کاهش دهید و مقدار زیادی آب بنوشید تا از نگه داشتن مایعات اضافی در بدن جلوگیری کنید. همانطور که Verywell Health گزارش می دهد، شما همچنین می خواهید از غذاهایی که باعث یبوست می شوند دوری کنید، زیرا این یک مشکل رایج پس از جراحی است. مطمئن شوید که رژیم غذایی شما سرشار از فیبر (و مایعات) است تا با این مشکل مقابله کنید

بعد از عمل شکم (فیلم عمل ابدومینوپلاستی )چه مدت مایعات را حفظ خواهم کرد؟
ناحیه شکم بیمار در چند روز اول پس از جراحی شکم به طور قابل مشاهده متورم است. ناحیه اطراف جای زخم معمولا جایی است که تورم برای مدت طولانی تری ادامه دارد. تورم جزئی حدود دو ماه در این ناحیه وجود دارد، اما میزان آن به مراقبت های معمول و فعالیت های روزانه بیمار بستگی دارد.

چگونه متوجه می شوید که پس از عمل شکم، ( جراح خانم ابدومینوپلاستی )مایعی در بدن شما جمع شده است؟
سروماها معمولاً در عرض چند روز پس از جراحی ایجاد می‌شوند، اگرچه ممکن است تا یک ماه پس از عمل جراحی، سروما ایجاد شود. سروما شبیه یک توده یا کیست بزرگ است و گاهی اوقات به عنوان “تورم بالون مانند” توصیف می شود. ممکن است مایع یا حرکت را در زیر پوست احساس کنید.

مایع سروما پس از عمل شکم چگونه به نظر می رسد؟
سروما مجموعه ای از مایع است که در زیر پوست نزدیک محل جراحی یا جایی که بافت برداشته شده است، جمع می شود. این مایع زرد شفاف بخشی از پاسخ طبیعی بدن شما به بهبودی است و ممکن است چند روز تا چند هفته پس از جراحی رخ دهد.

چگونه از شر مایعات بعد از جراحی خلاص شوید؟
اگر سروما یا سروما ایجاد شد، می‌توانید هر چند ساعت یک‌بار به مدت 15 دقیقه گرما را روی آن ناحیه اعمال کنید. این می تواند به تخلیه سروما و کاهش ناراحتی کمک کند. اگر سروما به خودی خود از بین نرود، پزشک می تواند آن را تخلیه کند یا با جراحی آن را خارج کند

آیا تجمع مایع بعد از جراحی طبیعی است؟
سروما، یکی از شایع ترین عوارض احتمالی پس از جراحی، به تجمع مایع غیر عفونی و شفاف (یعنی سروز) در زیر پوست اشاره دارد. سروماها معمولاً در نزدیکی محل برش جراحی یافت می‌شوند و می‌توانند بلافاصله پس از جراحی یا گاهی چند هفته بعد ایجاد شوند.

آیا نوشیدن آب به تورم بعد از عمل شکم کمک می کند؟
جراحی تامی تاک باعث ایجاد تغییراتی در سیستم تخلیه لنفاوی بیمار می شود. افزایش مایعات در ناحیه باعث بزرگتر شدن آن در طول بهبودی اولیه می شود.

چه زمانی باید نگران تورم بعد از عمل جراحی شکم باشم؟
اکثریت تورم بعد از تقریباً دو ماه برطرف می شود. حدود 80 درصد از تورم باید فروکش کند، اما بسیاری از بیماران تورم جزئی دارند که می تواند تا یک سال پس از جراحی باقی بماند.

چرا بالای شکم من بعد از عمل شکم متورم می شود؟
پاسخ: آناتومی برآمدگی ها

بافت‌های زیر جلدی بالای شکم اغلب ضخیم‌تر از قسمت تحتانی شکم هستند، مخصوصاً بعد از تامی تاک. این می تواند به دلیل وجود ذاتی چربی زیر جلدی باشد، یا به این دلیل که لایه بافت نرم پایینی شکم سفت تر کشیده می شود و در نتیجه اثر نازک شدن ایجاد می کند.

دسته بندی : ابدومینوپلاستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.